به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، علی حکامی قاسمی با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: کمربندی سالار–شادمهر بهعنوان یکی از پروژههای مهم توسعهای، در خردادماه سال ۱۴۰۴ با حضور رئیسجمهور و وزیر راه و شهرسازی بهصورت ویدئوکنفرانس و با حضور مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران و مقامات استانی بهصورت حضوری به بهرهبرداری رسید و بلافاصله پس از افتتاح، فرآیند تکمیل زیرساختهای علائم الکتریکی آن در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: در ادامه این روند و با پیگیریهای مستمر منطقه شرق، عملیات علائمی شدن ایستگاههای سالار و شادمهر آغاز شد و همزمان توسعه و تغییر خطوط این ایستگاهها برای مدیریت ترافیک سهراهه ایجادشده، در دستور کار قرار گرفت که نقش مؤثری در ارتقای ظرفیت عملیاتی این مسیر دارد.
مدیرکل راهآهن شرق تصریح کرد: اجرای این پروژه با هدف ارتقای سطح ایمنی، افزایش ظرفیت و بهبود بهرهوری در سیر و حرکت قطارها انجام شده و ارتقای سیستمهای علائم الکتریکی در این محور، اقدامی راهبردی در راستای افزایش ضریب ایمنی، کاهش مخاطرات ریلی و تسهیل سیر روان و بدون وقفه قطارها بوده و نقش مهمی در بهبود کیفیت خدمات حملونقل ریلی در منطقه شرق ایفا خواهد کرد.